Sunday, August 30, 2009

Selamat Hari Merdeka Ke - 52!

Sudah 52 tahun negara kita merdeka..pasti kamu semua terbayang bagaimana orang tua zaman kini memperjuangkan kemerdekaan negara kita dahulu..betapa peritnya mereka untuk memerdekakan negara kita..tapi ape yang aku sedih skng nie x ramai yang betul2 menghayati nilai kemerdekaan..ape yang dorang taw bila merdeka ada cuti dan hiburan untuk mereka..idealogi dorang skng dah terbiasa sangat dengan hiburan..

Berubah lah wahai kaum melayu..aku sangat perlukan kekuatan orang melayu kita untuk mempertahankan negara kita nie..Tanah Melayu kita..tolong lah sedar ini tanah kita dan kita harus pertahankannya..Aku Percaya! bersepakatlah kamu untuk membentuk satu komuniti yang digeruni oleh kaum lain..kaum lain akan takut kalau kita orang melayu sepakat sesama sendiri..Aku Percaya!

papepon aku harap korang semua x lupe bangsa kita..jangan gadaikan maruah tanah air kita dan janganlah kita bergaduh sesama kita walau dalam politik sekalipon kerana kita adalah kita..kita orang melayu kena jaga ini tanah melayu..kalau kita lalai kaum cina dan kaum india akan amik alih negara kita nie..Aku Percaya! Selamat menyambut HAri Merdeka Ke-52! semoga Malaysia terus maju dan aman hendaknya..amin

1 comment:

  1. salam ramadhan dari pelajar di bumi eire.. blog hopping.. :) rajin2, sila laa lompat ke blog hamba..

    ReplyDelete