Tuesday, February 24, 2009

Terdetik Hatiku....



Cinta memang satu perasaan yang menakjubkan..ibarat aur dengan tebing yang tidak bisa dipisahkan..dari zaman ke zaman cinta nie dh berlaku..cinta nie lebih tua daripada alam kerana cintalah tuhan menciptakan alam ini kepada kita..memang susah wei nak bercerita pasal cinta..cinta memang susah ditafsir sebab setiap manusia itu mempunyai perangai yang berbeza..memang betul orang cakap yang cinta ini saling melengkapi tapi kalau melengkapi x memahami wtpe kn??
Cinta memang susah ditafsirkan..kalaulah kita nie dah mempunyai cinta sejati kenapa banyak benda yang kita hendak persoalkan? Mana kepercayaan? Kesetiaan? X guna kalau cakap pasal cinta kalau x memahami pasangan anda.. "Semakin banyak engkau memuntahkan kata-kata tentang cinta, semakin sepi hatimu dan semakin engkau gilakan cinta. Tiada kisah teramat manis daripada kisah cinta. Tiada kisah teramat ngeri daripada putus cinta. Yang termanis daripada yang manis di dunia ini ialah pujian kekasih yang terlontar daripada rasa cintanya," demikianlah kata-kata orang bijak yang memang kita percayai dan tersemat dalam jiwa kita yang terdalam.
Cinta sejati memang tidak dapat terungkap dengan kata – kata..kerana ia mempunyai kaitan dengan semua yang menghiasi perbuatan sang pencintanya..kalaulah kamu memahami mesti kamu berfikir tentang cinta bukan melemahkan hati, bukan membawa putus asa, bukan menimbulkan tangis sedu tetapi cinta adalah cinta yang menghidupkan penghargaan, menguatkan semangat dalam menempuh dugaan kehidupan…kalaulah kamu mampu mengerti kan bagus…
William Shakespeare pernah berkata: "Manusia mati dari semasa ke semasa dan badan mereka dimakan ulat, tetapi bukan kerana cinta." Malah cinta itu datangnya dari mata turun ke hati, berendam dalam dada dan mengharap pemberian kepada yang satu. Bercinta lah kamu semua dengan perasaan kasih saying dan saling memahami termasuklah aku…yang paling penting sekali dalam cinta bagi aku ialah kamu..yang sayang kamu..fara…harap hubungan kita nie akan berkekalan…keep it phat!

No comments:

Post a Comment